• English

A vállalat 2018 negyedik negyedévében elérte a 2,7 milliárd havi felhasználót a Facebookon, Instagramon, WhatsAppon és Messengeren együttesen. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója hivatalos oldalán egy hosszú poszt keretein belül számolt be a vállalat tavaly évben elért sikereiről, és a 2019-es év prioritásairól is említést tett. A médiaóriás Idén a legtöbb energiát a üzenetküldő platformjai, az Instagram Stories és a groups (csoport) funkció fejlesztésébe fekteti. A New York Times jelentése szerint a Facebook tervei között szerepel a Facebook Messenger, a WhatsApp és az Instagram alkalmazások integrálása is az üzenetek terén. A szolgáltatások továbbra is önálló alkalmazásként működnének, és végpontok közötti titkosítással rendelkeznének, azaz elvileg az összes üzenet védve lenne. Az integrációs terv azonban komoly versenyjogi és adatvédelmi aggályokat és biztonsági kérdéseket is felvet. A Facebook ugyanis így még inkább befolyással lehet a hírekre és a politikára, hiszen minden üzenetküldő terméke összekapcsolódik, amelyek felhasználóbázisa minden bizonnyal tovább fog nőni.

 

 

A Facebook 2018 negyedik negyedévében minden egyes hónapban elérte a 2,7 milliárd havi felhasználót platformjain. A vállalat arról is beszámolt, hogy az Instagram Stories 500 millió napi aktív felhasználóval büszkélkedhet, ez a szám 2018 júniusában még csak 400 millió volt. A Facebook hirdetési bevétele az összes platformon elérte a 16,6 milliárd dollárt, ami az előző negyedév óta 3 milliárd dollárral nőtt. A 3 milliárd dollárból 2 milliárd dollár az Instagram Stories hirdetésekből származott. A számok alapján a Facebook-hoz kötődő platformok továbbra is dominálnak a közösségi médiában. Karvalics Attila, az ArvaliCom marketing tanácsadó cég vezetője szerint a médiaóriás hagyományos szolgáltatásainak fejlesztése és felvásárlások révén képes folyamatosan megújulni és versenyképességének megőrzése mellett innoválni. Így minden korosztály számára értéket nyújt, és vezető szerepét várhatóan az idei évben sem fenyegeti veszély. Hacsak nem a drámaian növekvő kínai TikTok nem egyesül a szintén kínai WeChat-
tel, és világhódító ambíciókkal kívánja megszorongatni a közösségi média atyját.